pallas%20copy-normal.jpg

Minä postaan keväisiä tulppaanikuvia ja vastaukseksi tulee tällainen lumikuva! Tekstiiliteollisuuden Sirpa on mökillä Lapissa. Joo, nyt käy hieman kateeksi. Sinne Eteläsuomen loskaan ei ole ikävä, mutta Lappiin olisi kyllä ihana mennä hiihtelemään. Sirpa kertoi, että kuvassa näkyvä Pallastunturi on ollut sukkalanka Pallaksen inspiraationa.

Vieressä pieni kokeilu Pallas-langalla sukanvartta varten, jonka joskus muutama kuukausi sitten neuloin. Sukat jäi tekemättä, mutta kunhan saan aikaiseksi niin tartun tuohonkin hommaan uudelleen. Minä muuten käytän villasukkia kesät talvet. Inhoan kylmiä varpaita. Villasukat on maailman ihanin vaate. Naapurit aina nauraa mulle ja mun villasukille. Hollantilaisten mielestä ne on tosi nolot. Mutta olkoon. Minä tossuttelen mieluummin villasukissa ja nautin elämästä kuin kärvistelen avokkaissa ilman sukkia. Uskokaa pois: täällä on paljon naisia, jotka käyttävät myös talvella avokkaita! Niin, ja kengät pidetään sisälläkin jalassa.